marți, 7 decembrie 2010

Vanzarile Honda s-au prabusit!

Noutati-Auto Honda a intrat in ape tulburi, datorita scaderii vanzarilor modelelor CR-Z, Accord Crosstour si Insight. Potrivit Automotive News, cele trei masini au prabusit cifra de afaceri Honda.

Vanzarile la Insight hybrid au scazut  cu 40.000 de unitati sub cele mai negre previziuni ale companiei. Cu un raport de vanzari de 8 la 1 in favoarea rivalei Toyota Prius, Honda a reusit sa comercializeze doar 19.325 unitati pana in luna noiembrie, desi compania isi fizase un target cuprins intre 60.000 si 80.000 unitati.


Cifrele din dreptul modelului Accord Crosstour sunt la fel de sumbre. Honda a vcandut cu 20.000 de unitati mai putin decat competitorul direct al acestui model, Toyota Venza. Honda Accord Crosstour = 25.927, iar Toyota Venza = 43.325 unitati. Tinta declarata a companiei Honda era de 40.000 unitati pe an, pentru acest model.


Desi nu este pe piata de mult timp, vanzarile noului CR-Z hybrid coupe nu sunt incurajatoare. Automotive News publica un raport potrivit caruia, desi Honda estimase o cifra de vanzari in jurul a 15.000 unitati  pe an, doar 4.373 unitati au plecat din dealership-uri, in  timp ce alte 3.000 vehicule se afla inca in stoc.


Unica luminita din tunelul in care a intrat Honda, vine din partea modelului Odyssey. Minivan-ul a plecat la drum in septembrie si sta bine pe o piata invadata de competitori, unii nou intrati in segment.


Automotive News sugereaza ca problema consta in dorinta companiei Honda de a-si schimba imaginea dintr-una care produce masini convingatoare, intr-una care joaca la sigur. Cu modele supuse unor linii stilistice care nu se adreseaza tuturor, dar totusi se vand, modele ca Accord si CR-Z, spre exemplu, fac imaginea completa a motivatiei scaderii cotei de piata.


In acest timp, Honda declara ca nu se concentreaza asupra cotei de piata, deoarece aceasta ar putea duce la niste proaste obiceiuri (a se citi: oferirea de stimulente), preferand concentrarea pe crestera procentuala a vanzarilor de vehicule. Este o strategie cinstita, insa vanzarile scazute ale modelelor-cheie sugereaza ca Honda are nevoie de o regasire a spiritului. Poate o intoarcere la radacineile companiei ar putea fi solutia?


Corvin (Cristian Szilvassy)


Sursa: autoblog Cuvinte cheie: Honda | Honda Odyssey | Toyota | vanzari | declin |


View the original article here

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu