marți, 11 ianuarie 2011

Toyota rămâne lider mondial în 2010 în fața rivalilor General Motors și Volkswagen

Center Automotive Research a dat publicității clasamentul primelor 10 grupuri auto din lume pe baza vânzărilor realizate la nivel global.

Potrivit analizei efectuate de institutul german cu sediul în Essen, compania Toyota se menține pe primul loc în lume în ceea ce privește numărul de automobile furnizate anul trecut.

În ciuda numeroaselor dificultăți întâmpinate de grupul japonez, ce include mărcile Toyota, Lexus, Daihatsu, Hino și Scion, acesta a reușit să vândă 8,4 milioane de vehicule, mai mult decât principalii rivali, General Motors și Volkswagen.

Interesant este că pentru prima oară în istoria Toyota, cel mai bine vândut model al anului a fost hibridul Prius, care a depășit cererea modelelor Corolla și Camry.

Locul doi în topul mondial al vânzărilor de automobile revine americanilor de la General Motors, care se află la o distanță de numai 200.000 de unități. Anul trecut, General Motors, prin mărcile sale Chevrolet, Opel, Cadillac, GMC, Buick și Pontiac, a vândut 8,2 milioane de exemplare.

Potrivit datelor furnizate de Center Automotive Research, locul trei este obținut de grupul Volkswagen cu 7,1 milioane de unități livrate în 2010. Peste 4,5 milioane aparțin mărcii Volkswagen (+830.000), iar aproape 1,1 milioane revin diviziei premium Audi, restul de 1,5 milioane revenind din vânzările Skoda, Seat, Bentley și Lamborghini.

Una dintre surprizele anului este grupul Renault-Nissan, clasat pe locul 4 și care a progresat vizibil în 2010, rezultatele depășind toate estimările inițiale. Cele 6,7 milioane de exemplare vândute în întreaga lume cu mărcile Renault, Nissan, Dacia, Renault-Samsung și Infiniti poziționează grupul franco-nipon foarte aproape de Volkswagen, diferența fiind de 400.000 de unități.

Renault-Nissan a reușit să bată grupul Hyundai-Kia, locul 5 în topul mondial al producătorilor de automobile, sud-coreenii reușind să livreze 5,7 milioane de modele.

În topul primelor 10 grupuri auto din lume se mai află Ford, cu 5,3 milioane de automobile comercializate, și PSA Peugeot Citroen, care anul trecut au vândut 3,6 milioane de automobile, cu 12,5% mai mult decât în 2009.

În același clasament realizat de Center Automotive Research pe locurile 8 și 9 figurează companiile BMW, cu 1,46 milioane - din care 1.224.280 modele BMW, 243.174 modele Mini și 2.711 modele Rolls-Royce, și Honda, cu 1,36 milioane de unități, din care 1.230.480 modele Honda și 133.606 modele Acura.

Locul 10 este ocupat de Daimler, care și-a sporit vânzările cu 15%, înregistrând un volum total de 1,25 milioane de unități. Mercedes-Benz a raportat 1.167.700 de automobile vândute, iar Smart doar 97.500 de unități.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu